CONDICIONS GENERALS DEL CONTRACTE DE SUBMINISTRAMENT ENERGIA ELÈCTRICA
1.- OBJECTE DEL CONTRACTE
1.1- L'objecte del present Contracte és el subministrament d'energia elèctrica prestat per COMERCIALITZADORA LERSA, SL (“el Comercialitzador”) a les instal·lacions del client en el punt de connexió o lliurament (“Punt de Subministrament”) indicat en les Condicions Particulars, així com la prestació dels Serveis Addicionals que, si escau, es contracti, segons si escau.
1.2.- Aquest Contracte es regirà per les estipulacions contingudes en aquest i per la normativa vigent en cada moment, segons s'indica al Contracte.
1.3.- Així mateix, si el Client està acollit a l'Autoconsum en la modalitat indicada a les Condicions Particulars d'aquest Contracte, aquest es regirà segons els termes i condicions previstes al Reial Decret 244/2019, de 5 d'abril i la resta de normativa vigent que sigui aplicable; en conseqüència, ha de complir les condicions mínimes, els requisits i les exigències documentals que s'estableixin a la normativa d'aplicació, encara que no s'aboqui energia a les xarxes en cap instant, cas en què cal instal·lar un Mecanisme Antivertit, en els termes establerts al Reial Decret 244/2019. Així mateix, les condicions especials de mesura, facturació i subministrament estaran regides pel que disposa el Reial decret 244/2019 i la resta de normativa aplicable.
1.4.- En cas que el Client estigui acollit a la modalitat d'autoconsum col·lectiu, haurà de remetre, de forma individual, a l'Empresa Distribuïdora, com a encarregat de la lectura, un mateix acord signat per tots els participants de l'autoconsum col·lectiu, que reculli els criteris de repartiment de l'energia, en els termes previstos a l'Annex 4 de 5 del Reial decret. En cas que el Client vulgui que sigui el Comercialitzador qui remeti a l'empresa distribuïdora l'acord esmentat amb els criteris de repartiment, ho ha de posar de manifest en el moment de subscripció del present contracte de subministrament. En cas de disposar d'un representant o gestor d'autoconsum, aquesta figura podrà fer en nom del consumidor els tràmits que aquest ha de fer amb l'empresa distribuïdora i/o el comercialitzador, d'acord amb les previsions normatives vigents.
2.- AUTORITZACIONS DEL CLIENT
2.1.- El Client, amb la signatura del present Contracte de Subministrament, i per al supòsit que no manifesti expressament el seu propòsit de contractar directament l'accés a la xarxa de distribució (“Contracte d'Accés”) amb l'Empresa Distribuïdora de la zona on radica la instal·lació del Client (“Empresa Distribuïdora”), accepta de forma expressa i autoritza accés a la xarxa. Per això, autoritza expressament el Comercialitzador perquè, en nom seu, contracti amb l'Empresa Distribuïdora l'accés a la xarxa de distribució, assumint la seva posició jurídica a l'esmentat Contracte d'Accés.
2.2.- Amb la signatura del present Contracte, el Client autoritza el Comercialitzador perquè actuï davant l'Empresa Distribuïdora, realitzant les gestions que siguin necessàries per a la bona fi del subministrament contractat. Així mateix, autoritza el Comercialitzador per dur a terme totes les gestions que siguin necessàries, per a la cancel·lació del contracte de subministrament que, amb anterioritat a la data del present Contracte, pogués tenir establert amb una altra comercialitzadora.
3.- DURADA, ENTRADA EN VIGOR I PRÒRROGA DEL CONTRACTE
3.1. Llevat que en les condicions particulars es disposi una durada diferent, aquest Contracte de Subministrament tindrà una durada d'un (1) any a comptar de la data d'inici del subministrament, o d'aquest i l'autoconsum, si és el cas.
3.2.- El Contracte entrarà en vigor en el moment de la signatura. Això no obstant, la seva efectivitat queda condicionada al moment en què s'atorgui l'accés a la xarxa de distribució per part de l'empresa distribuïdora. Així mateix, la seva efectivitat estarà condicionada a la verificació prèvia pel Comercialitzador de les dades aportades pel Client. En cas que, per qualsevol altre motiu, el contracte no s'activi en un termini de 15 dies, Comercialitzadora Lersa es reserva el dret de modificar l'oferta econòmica continguda a les Condicions Particulars d'aquest contracte.
3.3.- El Contracte serà prorrogat de forma automàtica per períodes de la mateixa durada, llevat que qualsevol de les parts comuniqui la voluntat inequívoca de resoldre el Contracte amb quinze (15) dies d'antelació en el cas dels subministraments de menys de 10kW, un (1) mes per a la resta de subministraments en baixa tensió i dos (2) mesos per als la voluntat de linteressat.
3.4.- El Comercialitzador es reserva el dret a sol·licitar al Client la prestació d'una garantia de pagament suficient, en forma de dipòsit o aval bancari, en les condicions que es determinin. Contracte. La manca de constitució per part del Client, en el termini d'un (1) mes, de la garantia que, si escau, sigui sol·licitada, suposa la resolució del present Contracte, sense que hi hagi dret a cap indemnització a favor del Client.
3.5.- A efectes de l'autoconsum, el temps de permanència en la modalitat d'autoconsum triada pel Client serà com a mínim de quatre mesos des de la data d'alta o modificació del contracte d'accés.
3.6.- El Client únicament podrà acollir-se a una de les modalitats d'Autoconsum previstes, no podent simultaniejar els tipus o modalitats d'Autoconsum en un mateix període temporal.
3.7.- Si el Client desitja acollir-se a la modalitat d'Autoconsum amb excedents No acollit a Compensació simplificada, ja sigui individual o col·lectiu, haurà de subscriure el corresponent contracte de representació al mercat elèctric.
4.- PUNT DE SUBMINISTRAMENT I CONDICIONS TÈCNIQUES
4.1.- Als efectes del present Contracte de Subministrament, s'entén per Punt de Subministrament el punt de connexió o lliurament situat a la instal·lació del Client. En cas d'autoconsum, el client manifesta que disposa d'un punt de connexió adequat per a la modalitat d'autoconsum triada, tramitat davant l'empresa distribuïdora, per la qual cosa s'eximeix el comercialitzador de tota responsabilitat sobre aquest.
4.2.- La Tensió Nominal de lliurament i les Potències contractades són les que figuren a les Condicions Particulars de conformitat amb el que disposa la legislació vigent i, en particular, d'acord amb el que estableix la Circular 3/2020, de 15 de gener, de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència, i el Reial Decret 1164/2002. A aquests efectes, és facultat del Client escollir la modalitat, la tarifa d'accés i el nivell de tensió de subministrament que consideri convenient en l'àmbit de les aprovades oficialment. Amb aquesta finalitat, el Comercialitzador s'obliga a informar i assessorar degudament el sol·licitant sobre les tarifes d'accés, la potència a contractar, les variants i la manera d'utilitzar la discriminació horària, la correcció del factor de potència i altres condicions del contracte de subministrament; de manera que pugueu escollir la modalitat de subministrament més adequada als vostres interessos.
4.3.- Amb caràcter general, una vegada escollida una tarifa o la seva modalitat d'aplicació, l'abonat no podrà substituir-la per una altra, sense la conformitat de l'Empresa Distribuïdora, fins transcorregut un termini mínim d'un (1) any, excepte en el cas que aquest canvi estigui expressament previst de conformitat amb la normativa aplicable a cada moment, o en el cas que hi hagi canvis en les condicions. En cas de discrepància entre l'empresa distribuïdora i l'abonat, l'organisme competent de l'administració pública ha de resoldre el que sigui procedent.
Pel que fa a això, el Client pot escollir la potència contractada que vulgui, i s'ha d'ajustar als esglaons corresponents als d'intensitat normalitzats per als aparells de control que s'hagin d'utilitzar, excepte en el cas que la potència sol·licitada pel Client sigui igual o inferior a 15 kW; podent en aquest darrer cas sol·licitar l'aplicació de potències no normalitzades per al seu subministrament a l'empara del que disposa el Reial decret llei 15/2018, de 5 d'octubre.
4.4.- A efectes de l'autoconsum, quan es modifiqui la potència instal·lada de la instal·lació de generació, el client que disposi de contracte d'accés per a les seves instal·lacions de consum haurà de comunicar aquesta circumstància a l'empresa distribuïdora. En cas que el Client vulgui que sigui el Comercialitzador qui faci aquesta comunicació a l'Empresa Distribuïdora, ha de manifestar aquesta voluntat de manera expressa al Comercialitzador. Aquesta previsió no és aplicable si es tracta de subjectes consumidors que realitzin autoconsum i estiguin connectats a baixa tensió, en què la instal·lació generadora sigui de baixa tensió i la potència instal·lada de generació sigui menor de 100KW; en aquests casos, la modificació del contracte d'accés serà realitzada per l'empresa distribuïdora a partir de la documentació tramesa per la comunitat autònoma.
5.- PREU
5.1.- Components del preuEl preu del subministrament serà l'establert a l'Annex de preus adjunt al present Contracte. anteriors preus se li afegiran la resta de conceptes regulats que resultin aplicables al subministrament, com per exemple el finançament del bo social (en l'import que resulti aplicable segons la normativa vigent en cada moment) i l'import del mecanisme d'ajust establert pel Reial decret llei 10/2022, així com els impostos, taxes, recàrrecs i/o tributs vigents en cada moment. es contracten Serveis Addicionals, el Client està obligat al pagament del Preu corresponent que s'estableixi en les Condicions Particulars i Específiques, si és el cas, d'aquest Contracte. cobrar-li per aquests serveis una taxa de fins a 30€, addicional als costos regulats sol·licitats per l'Empresa Distribuïdora com poden ser: drets d'accessos, drets d'extensió, drets de connexió, entre d'altres.
5.2.- En cas que el Client estigui acollit a la Modalitat d'Autoconsum amb excedents acollit a compensació, el mecanisme de compensació simplificada a què fa referència l'article 14 del Reial Decret 244/2019 consistirà en un saldo en termes econòmics de l'energia consumida en el període de facturació; sent valorades tant l'energia horària consumida de la xarxa com l'energia horària excedentària conforme el preu definit a l'Annex de preus adjunt al present contracte. En cap cas, el valor econòmic de lenergia horària excedentària podrà ser superior al valor econòmic de lenergia horària consumida de la xarxa en el període de facturació, el qual no podrà ser superior a un mes.
5.3.- Per a l'aplicació del mecanisme de compensació simplificada, el Client acollit a aquest mecanisme ha de remetre a l'Empresa Distribuïdora, directament, oa través de l'Empresa Comercialitzadora, el mateix contracte subscrit entre el productor i consumidor associat, o si és el cas, acord de compensació d'excedents, sol·licitant l'aplicació del mateix. acollit a compensació, el Client, bé directament, oa través del representant o Gestor d'autoconsum designat, haurà de remetre a l'Empresa Distribuïdora el mateix contracte de compensació d'excedents entre els subjectes participants, sol·licitant-ne l'aplicació.
En cas que el Client vulgui que sigui el Comercialitzador qui remeti a l'empresa distribuïdora el Contracte/Acord de compensació d'excedents esmentat, haurà de manifestar aquesta voluntat de forma expressa al Comercialitzador.
5.4.- Variacions per canvis regulatoris.Qualsevol variació dels preus dels peatges d'accés, dels càrrecs del sistema, o altres conceptes regulats que correspongui percebre a l'Empresa Distribuïdora, o l'eventual creació i/o modificació per la normativa d'aplicació d'altres conceptes regulats sobre el preu de l'energia durant el període de vigència del contracte. cas, la variació dels preus serà comunicada al Client en la facturació següent a la seva aplicació, i aquest queda facultat per resoldre el Contracte, i s'ha de comunicar aquesta circumstància al Comercialitzador en un termini màxim de (15) quinze dies.
5.5.- Modificació de les condicions econòmiques. Els preus que figuren a l'Annex de Preus poden ser objecte de revisió i/o modificació pel Comercialitzador, i aquest fet s'ha de comunicar directament al Client amb una antelació mínima de (1) un mes a la seva entrada en vigor. En cas que la revisió suposés un augment del preu sobre l'anterior, el Client podrà resoldre el Contracte de subministrament sense que s'apliqui cap mena de penalització econòmica. En aquest cas, el Client ho ha de notificar per escrit al Comercialitzador, dins del període de (15) quinze dies comptats des de l'endemà del dia en què es produeixi la comunicació. Un cop transcorreguts els (15) quinze dies sense que el Client hagi manifestat per escrit la seva voluntat de rescindir el Contracte, s'entendrà que el Client accepta les noves condicions econòmiques.
5.6.- Refacturacions. Així mateix, el Client ha d'assumir el pagament de les refacturacions que, en les condicions que s'estableixin per reglament, es puguin girar en cas d'errors administratius o de funcionament incorrecte dels Equips de mesura i control, o en cas d'actuacions de manipulació o frau en la mesura del consum. També haurà d'assumir el Client l'import de les refacturacions que vinguin imposades tant per la normativa vigent a cada moment, regularitzacions de mesura per part del seu distribuïdor, així com per decisions judicials que així ho estableixin.
5.7.- Promocions i descomptes. Qualsevol tipus de promoció, descompte o complement sobre el preu ofert al Client per part del Comercialitzador, es limitarà i s'aplicarà atenent les circumstàncies específiques i la durada pel qual es va atorgar, sense generar cap consolidació o dret al Client en el manteniment d'aquest preu.
6.- LECTURA, FACTURACIÓ I FORMA DE PAGAMENT
6.1.- Lectura i facturació. La periodicitat de la facturació serà la indicada a les Condicions Particulars. En les modalitats d'Autoconsum Amb Excedents Acollit a Compensació Simplificada, ja sigui individual o col·lectiu, el Comercialitzador facturarà mensualment. normativa d'aplicació, en concret, per als consumidors en baixa tensió fins a 15 kW de potència contractada, segons el que disposa el Reial decret 1718/2012, de 28 de desembre i, si s'escau, segons el que s'ha pactat entre les parts. Equip, el Client faculta expressament el Comercialitzador a facturar segons lectures estimades que li faciliti l'Empresa Distribuïdora, en funció del procediment recollit a la normativa vigent en cada moment. any anterior i, si no n'hi ha, en les mensualitats anteriors que tingueren consums llegits. De no disposar de consums en les mensualitats anteriors, els consums s'estimaran amb criteris de proporcionalitat respecte a clients amb les mateixes característiques.
6.2.- Factura. El Comercialitzador emetrà la factura, i detallarà l'import corresponent a l'energia consumida, la compensació per energia excedentària, en cas de realitzar-se autoconsum amb excedents, ia la potència contractada, amb imputació de la part corresponent als peatges i dels costos establerts en la reglamentació vigent, el preu del lloguer d'equips de mesura i control, el preu d'altres serveis en el seu cas durant la vigència del Contracte de Subministrament. La factura també detallarà els descomptes i/o refacturacions complementàries que, si escau, siguin aplicables. La facturació d'energia reactiva, quan escaigui, es realitzarà segons el que estableixen les Condicions Particulars, conforme s'estableix a la normativa vigent.
En cas que el Client estigui acollit al mecanisme de compensació simplificada d'excedents, ja sigui Individual o Col·lectiu, l'import màxim que cal compensar per l'energia excedentària a cada factura no pot superar l'import del terme d'energia consumida, compensació que es farà de conformitat amb les corbes horàries rebudes per part de l'Empresa Distribuïdora. En cap cas el resultat de la compensació no podrà ser negatiu, ni tampoc es podrà compensar amb el terme de potència. El terme pactat a les Condicions Particulars per a l'energia excedentària s'aplica sobre les quantitats a facturar abans d'impostos. En tot cas, la compensació es realitzarà dins del període mensual de facturació, i sempre que el Comercialitzador hagi rebut les corresponents liquidacions per l'operador del sistema.
El Client rebrà la factura de forma electrònica o bé podrà sol·licitar rebre la factura per via postal ordinària, segons consti indicat a les Condicions Particulars. En cas que el Client rebi la factura de manera electrònica podrà donar-se d'alta al servei “factura online” de l'Oficina Virtual del Client a la pàgina web www.lersaenergia.com. Aquest servei consistirà en la possibilitat de visualitzar i descarregar les factures electròniques des de l'Oficina Virtual una vegada hagi rebut el corresponent avís d'emissió de factura a l'adreça de correu electrònic facilitat a aquests efectes.
6.3.- Pagament. El pagament es realitzarà en la forma establerta a les Condicions Particulars. En cas que el Client hagi optat per fer el pagament per domiciliació bancària, aquesta es realitzarà al compte que el Client hagi designat a les Condicions Particulars. Alternativament, el Client pot optar per fer el pagament per transferència o ingrés bancari al compte del Comercialitzador habilitat a aquest efecte. El pagament s'haurà de fer efectiu, com a màxim, als quinze (15) dies de la notificació de l'import que ha d'abonar el client a l'entitat bancària on estan domiciliats els pagaments.
En cas de pagament per domiciliació bancària, el Client, a través de l'acceptació del present Contracte, autoritza i consent a COMERCIALITZADORA LERSA SL o l'empresa que en un futur pugui substituir-la, perquè escaigui, a càrrec del seu número bancari que s'indica a les Condicions Particulars, al cobrament dels dèbits bancaris domiciliats que s'originin a conseqüència de l'article 25 de la Llei 16/2009 de serveis de pagament. De la mateixa manera s'entendrà que s'autoritza COMERCIALITZADORA LERSA SL perquè traslladi d'aquesta autorització, a través del present Contracte, a les entitats bancàries corresponents, a fi que aquestes tinguin constància.
6.4.- Demora al pagament. Les factures que no estiguin totalment abonades a les dates previstes, per causes no imputables al Comercialitzador, tindran la consideració de deute vençut i podran ser susceptibles d'execució immediata. La manca de pagament de qualsevol factura meritarà, sense necessitat de requeriment previ, un interès de demora anual igual a l'interès legal dels diners incrementats en dos punts a partir de l'endemà de la data prevista de pagament o, en cas que sigui aplicable, d'acord amb el tipus legal d'interès de demora establert a l'article 7.2 de la Llei 3/2004, de data de pagament de la dia 29 de desembre, o norma el que estableixen les Condicions 13a i 17a del present Contracte. Igualment, seran a càrrec del Client els costos de devolució de rebuts que, si escau, els apliquin l'entitat bancària en cas de demora en el pagament.
Al marge d'això, en cas d'impagament, i en el cas que es compleixin els requisits establerts al Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, el Comercialitzador podrà comunicar la incidència als serveis d'informació que correspongui, sobre el compliment de les obligacions dineràries, amb el requeriment previ al Client. Així mateix, la informació relativa a l'impagament en què incorre el Client serà tramesa a l'Empresa Distribuïdora, per a la inclusió en el Sistema d'Informació de Punts de Subministrament (SIPS).
7.- EQUIP DE MESURA I CONTROL
7.1.- El Client s'obliga a disposar al Punt de Subministrament d'un equip de mesura i control de l'energia (“Equip de Mesura”) que reuneixi els requisits tècnics legalment establerts, en concret al Reial Decret 1110/2007. El Client és el responsable de la instal·lació i de l'Equip de Mesura del Empresa Distribuïdora, especificant-se el règim que sigui procedent en les Condicions Particulars. Els drets per actuacions en equips de mesura i control establerts a la normativa vigent que correspongui percebre a l'Empresa Distribuïdora seran a càrrec del Client.
7.2.- Així mateix, en cas d'autoconsum, aquest equip de mesura i control haurà de complir els requisits tècnics establerts a l'article 10 del Reial decret 244/2019, de 5 d'abril. Amb caràcter general, aquest haurà d'estar ubicat al Punt Frontera i ser bidireccional per a qualsevol de les modalitats d'Autoconsum o, si escau, disposar d'un equip de mesura a cadascun dels punts frontera. Tot això, sense perjudici de les alternatives al respecte que preveu el Reial decret 244/2019.
7.3.- D'acord amb la normativa vigent, el Client haurà de garantir l'accés físic a la seva instal·lació, en hores hàbils o de normal relació amb l'exterior, al Comercialitzador, a l'empresa Distribuïdora o als empleats o contractistes de tots dos degudament acreditats, de manera que puguin efectuar la presa de lectures, i els treballs de comprovació, verificació, precintació Contracte.
7.4.- En cap cas el Client no podrà manipular els components de la instal·lació i, en especial, l'Equip de Mesura, així com el Mecanisme Antivertit, en el cas de Modalitat d'Autoconsum Sense Excedents. cas, per la manipulació.
8.- DRETS D'ESCOMESA I DIPÒSIT DE GARANTIA
8.1.- L'empresa distribuïdora, en el moment de la subscripció del contracte d'accés a les xarxes, té dret a sol·licitar al client l'establiment d'un dipòsit de garantia, de conformitat amb el que estableix l'art. 79.7 del Reial decret 1955/2000. En cas que aquest sigui exigit, serà repercutit al client. La devolució d'aquest dipòsit de garantia es realitzarà en el moment de la resolució del Contracte, sense perjudici de la facultat de l'Empresa Distribuïdora d'aplicar la part corresponent d'aquest dipòsit al saldo de les quantitats pendents de pagament en el moment de la resolució contractual, de conformitat amb allò establert al Reial Decret 1955/2000, o normativa que el substitueixi.
8.2. Els drets d'accés, extensió, enganxament o supervisió d'instal·lacions cedides, així com els pagaments derivats de la reconnexió d'instal·lacions, que correspongui, si s'escau, de conformitat amb el que estableix legalment, percebre l'empresa distribuïdora per les sol·licituds de nou subministrament o ampliació dels existents, així com els relatius a la verificació o reconex.
9.- QUALITAT DEL SUBMINISTRAMENT
9.1.- El subministrament d'energia elèctrica es realitzarà en les condicions de regularitat i qualitat definides reglamentàriament al Reial Decret 1955/2000, d'1 de desembre (Articles 101 a 103) i normes concordants, atenent a la continuïtat del subministrament (nombre i durada de les interrupcions), a la qualitat del producte i la qualitat de producte de la qualitat de producte de la qualitat de producte (característiques).
9.2.- L'incompliment per part de l'Empresa Distribuïdora dels índexs de qualitat legalment establerts donarà lloc als descomptes i/o bonificacions que siguin procedents d'acord amb l'article 105 del Reial decret 1955/2000 o normativa que el substitueixi o modifiqui. per l'Empresa Distribuïdora en els terminis previstos per reglament.
10.- RESPONSABILITATS
10.1.- El Comercialitzador és responsable del subministrament d'energia elèctrica i de la contractació de l'accés amb l'Empresa Distribuïdora, de conformitat amb aquest Contracte, i conforme els termes i condicions establerts a la normativa aplicable.
10.2.- El Client és l'únic responsable de les seves instal·lacions interiors i de la realització de les revisions que correspongui, així com de mantenir en perfecte estat de conservació les instal·lacions receptores, i és responsable del resultat per mal ús que pugui fer.
En particular, el Client s'obliga a dotar les seves instal·lacions interiors o receptores amb mecanismes de protecció contra les sobreintensitats, sobretensions o manca de tensió, d'acord amb l'article 16.3 del Reglament Electrotècnic de Baixa Tensió vigent, i segons les prescripcions definides a les instruccions tècniques ITC-BT-022 i ITC-BT-023 d'aquest Reglament.
10.3.- L'Empresa Distribuïdora és la responsable de l'operació i el manteniment de la xarxa, així com de la disponibilitat i qualitat del subministrament, d'acord amb la normativa vigent
10.4.- En les modalitats d'Autoconsum Amb Excedents, tant el Client (Consumidor Associat) com el titular de la instal·lació de generació seran responsables solidaris de les incidències provocades a la xarxa de transport o distribució de conformitat amb el que estableixen la Llei 24/2013, de 26 de desembre, el Reial decret 1699/2013. 1955/2000, de 1 de desembre; eximint en tot cas a l'Empresa Distribuïdora de qualsevol obligació legal relativa a la qualitat de servei per les incidències derivades de fallades a les instal·lacions de connexió compartides pel Productor/Titular de la instal·lació i el Client.
11.- MODIFICACIÓ DE LES CONDICIONS CONTRACTUALS
11.1.- Les condicions del present Contracte podran ser modificades per la Comercialitzadora, de conformitat amb el procediment establert a la present Condició. En particular, el Comercialitzador notificarà al Client la data concreta daplicació de la modificació, amb un mínim dun (1) mes dantelació a la seva entrada en vigor, i se li informarà del seu dret a resoldre el Contracte sense cap penalització en cas de no estar conforme. Si el Client vol resoldre el Contracte, ho comunicarà al Comercialitzador en el termini de quinze (15) dies següents a la notificació escrita de la modificació. Transcorregut el termini de quinze (15) dies des de la comunicació al Client, sense haver-ne rebut contestació manifestant el desig de resoldre el Contracte, s'entendrà que el Client accepta la modificació contractual a la data determinada pel Comercialitzador.
11.2.- No obstant això, si es tracta d'una modificació de les condicions contractuals com a conseqüència directa de la normativa aplicable o de la decisió vinculant d'un òrgan judicial o administratiu, n'hi haurà prou amb la comunicació d'aquest fet al Client en el moment de l'aplicació de la modificació, i el Client també està facultat per resoldre el Contracte sense cap penalització, conforme el procediment establert a l'apartat anterior.
11.3.- Si el Client sol·licita una modificació de la potència contractada, haureu de dirigir la sol·licitud al Comercialitzador, qui s'encarregarà de tramitar-la amb l'Empresa Distribuïdora. Acceptada la modificació de la potència per l'Empresa Distribuïdora, i previ abonament per part del Client dels imports que, si escau, es derivin de la sol·licitud realitzada, aquest Contracte es modificarà automàticament, en els termes continguts a la sol·licitud del Client.
12.- AJUSTAMENT DE PARÀMETRES DE CONTRACTACIÓ
12.1.- El Client autoritza expressament Comercialitzadora Lersa a actuar en nom seu, i en especial, a instar la modificació i optimització de les Condicions del Contracte d'accés de tercers a la xarxa davant l'Empresa Distribuïdora, sempre que amb això no es perjudiqui econòmicament el Client i no es comprometi ni minvi la qualitat i la garantia del subministrament elèctric. Aquests canvis podran ser a la potència contractada, sol·licitud de la instal·lació de maxímetre o d'un nou equip de mesura, o canvis a la tarifa d'accés, sempre dins del marc de la normativa vigent a cada moment. En cas que aquests canvis no hagin estat expressament sol·licitats pel Client, sinó que hagin estat promoguts de forma proactiva per Comercialitzadora Lersa, serà Comercialitzadora Lersa qui assumeixi el cost dels mateixos, excepte en els casos en què la modificació comporti la necessitat de normalització de la potència contractual i/o es requereixi per la seva empresa adequació a la normativa vigent. En aquests casos, Comercialitzadora Lersa informarà el Client, amb caràcter previ a sol·licitar la modificació, sobre el cost dels canvis esmentats, els quals hauran de ser acceptats expressament pel Client. Transcorregut un any a comptar des de l'activació d'aquesta modificació contractual, el Client tindrà dret a beneficiar-se en la propera anualitat de la meitat de l'estalvi anual obtingut si escau. En aquests supòsits, el Client continuarà mantenint davant de la Distribuïdora tots els drets relatius al Contracte d'accés i, en cas de resolució d'aquest Contracte, continuarà sent titular del dipòsit de garantia que hi pugui haver. El Client accepta que, en el moment de finalització del Contracte amb Comercialitzadora Lersa, mantindrà les condicions contractuals que tingués en aquell moment, assumint directament el cost de qualsevol canvi contractual que decideixi en aquell moment o en el futur.
13.- SUSPENSIÓ DEL SUBMINISTRAMENT
13.1.- En cas d'impagament per part del Client, i sense perjudici del que estableix la Condició General 6a, el Comercialitzador podrà ordenar a l'Empresa Distribuïdora la suspensió del subministrament i, per tant, de la possibilitat de consumir i abocar energia a la xarxa, en cas d'autoconsum amb excedents. Una factura estarà impagada quan hagin transcorregut 20 dies naturals des de la presentació al cobrament a l'entitat financera on el client té domiciliat el pagament. En aquest sentit, el Comercialitzador requerirà al Client perquè procedeixi a fer efectiu el pagament del deute vençut, així com addicionalment dels interessos generats i, si escau, les despeses originades per la devolució de rebuts. Aquests imports seran quantificats i comunicats al Client prèviament. Una vegada finalitzat el termini concedit al Client per fer efectiu el pagament, sense que aquest s'hagi fet efectiu, el Comercialitzador podrà sol·licitar a l'Empresa Distribuïdora que procedeixi a la suspensió del subministrament elèctric, o resoldre directament el Contracte, de conformitat amb el que estipula la Condició General 17a, comunicant-se en ambdós casos al client la data prevista per a la suspensió (24) hores.
13.2.- En cas que el Client sigui persona física, i tingui contractat el subministrament, amb una potència igual o inferior a 10 kW, per al seu habitatge habitual, s'aplicaran, en cas d'impagament, el procediment establert al Reial Decret 897/2017, de 6 d'octubre.
13.3.- En cas d'haver-se instat la suspensió del subministrament, el Comercialitzador no estarà obligat a reposar-lo fins que el Client hagi realitzat tots els pagaments deguts, incloses les despeses ocasionades per l'impagament i la suspensió, així com la reposició del subministrament. En aquest cas, el Comercialitzador ordenarà el restabliment del subministrament al dia hàbil següent a aquell en què shagi tingut coneixement dhaver-se realitzat el pagament.
13.4.- En qualsevol cas, l'exercici per part del Comercialitzador del dret a suspendre el subministrament no eximeix el Client de l'obligació de procedir al pagament de tot l'import pendent, d'acord amb el que estableix aquest Contracte.
13.5.- Igualment seran causa de suspensió del subministrament les següents:
14.- CONTRACTACIÓ I COMUNICACIONS A DISTÀNCIA
14.1.- El Client concedeix la seva conformitat al fet que tant les notificacions com altres aspectes relacionats amb l'execució i/o compliment del Contracte, així com també, si escau, la contractació d'altres productes i serveis addicionals, puguin ser realitzats per mitjans telemàtics o telefònics, mitjançant la utilització de sistemes de claus d'identificació personal i seguretat facilitats pel Comercialitzador per les indicacions de el Client mitjançant mecanismes didentificació personal tindrà plena validesa jurídica.
14.2.- S'entendran vàlidament fetes totes les notificacions al Client, incloses les relacionades amb la gestió del cobrament, mitjançant la seva tramesa a l'adreça facilitada pel Client per correu ordinari o comunicació digital mitjançant qualsevol altre mitjà que garanteixi la comunicació, com ara el correu electrònic o el telèfon mòbil, bé per missatges de veu, SMS o aplicacions de missatgeria instantània,
15.- SUBROGACIÓ I CESSIÓ
15.1.-El Contracte de Subministrament és personal i el seu titular ha de ser l'efectiu usuari de l'energia, i no la pot utilitzar en un lloc diferent per al qual va ser contractada, ni cedir-la, ni vendre-la a tercers.
15.2.- Per a la subrogació en els drets i obligacions del present contracte de Subministrament, i sempre que estigui al corrent del pagament, n'hi haurà prou amb comunicar de forma fefaent al Comercialitzador el canvi de titularitat, havent d'acreditar la conformitat del nou Client i aportar les seves dades personals, CIF o NIF i les dades de compte bancari. El Comercialitzador gestionarà davant l'Empresa Distribuïdora la regularització del Contracte d'Accés, a l'efectivitat del qual quedarà condicionat el traspàs esmentat.
15.3.- El Comercialitzador podrà cedir el Contracte i els drets i obligacions que en dimanen a qualsevol societat participada, vinculada o successora que pugui prestar en el seu futur el servei objecte del present Contracte, bastant a aquest efecte l'oportuna comunicació al Client.
16.- DESISTIMENT
16.1.- Dret de desistiment. En cas que el present Contracte s'hagi celebrat a distància (per correu postal, telèfon, fax o Internet) o fora d'establiment mercantil, i que el Client tingui la condició de consumidor i usuari, de conformitat amb el Reial Decret Legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, el Client podrà desistir del present Contracte durant la seva necessitat sense cap justificació de penalització sense cap justificació de 14 dies naturals. Com a requisit per poder exercir aquest dret, caldrà que el Client comuniqui a la Comercialitzadora la seva voluntat de desistir del Contracte, a través d'una declaració inequívoca, bé mitjançant la remissió del formulari de desistiment facilitat, bé mitjançant la pàgina web, o bé a través de qualsevol altra comunicació inequívoca en el sentit de la seva decisió de desistir del Contracte, adreçada al Centre de Atenció. Per complir el termini de desistiment serà suficient que la comunicació relativa a l'exercici d'aquest dret per part del Client sigui enviada abans que finalitzi el termini corresponent.
16.2.- Conseqüències del desistiment. En cas d'exercir el seu dret de desistiment, seran retornats al Client tots els pagaments efectuats, i, com a molt tard, catorze (14) dies naturals a partir de la data en què exerceixi la seva decisió de desistir del Contracte. En cap cas el Client no incorrerà en cap despesa com a conseqüència del reemborsament.
15.3.- Excepció. Si el Client ha sol·licitat prèviament i de manera expressa que el subministrament d'energia elèctrica s'iniciés durant el període de desistiment, el Client estarà obligat a abonar un import proporcional a la part ja prestada del servei en el moment que comuniqui el desistiment, en relació amb l'objecte total del Contracte
17.- EXTINCIÓ DEL CONTRACTE
17.1.- Són causes de resolució del present Contracte, a més de les previstes a la legislació vigent:
17.2.- La rescissió del contracte per part del Client amb anterioritat a la data de finalització del contracte (primer any), quan es tracti d'un contracte en baixa tensió, donarà lloc a una penalització econòmica, quan aquesta rescissió causi danys al Comercialitzador, com a màxim el 5% del preu del contracte per l'energia estimada pendent de subministrament per a les. A aquest efecte, s'emprarà el mètode d'estimació de mesures vigent per al canvi de subministrador. En cas de subministraments d'electricitat a Alta Tensió, la penalització, que es podrà aplicar en cas de rescissió del contracte per part del Client amb anterioritat a la data de finalització del contracte (primer any) o qualsevol de les seves pròrrogues, serà del 10% del preu del contracte sense descompte per l'energia estimada pendent de subministrament. No obstant això, aquestes penalitzacions no són aplicables quan la rescissió unilateral del Client porti causa d'una modificació de les condicions econòmiques i/o generals per part del Comercialitzador, d'acord amb les estipulacions 5a i 11a. La recisió de les eventuals pròrrogues del contracte per part del consumidor no donarà lloc a cap càrrec en concepte de penalització.
18.- FORÇA MAJOR I CAS FORTUÏT
En supòsits de força major o cas fortuït, no responen ni el Client ni el Comercialitzador dels eventuals incompliments del Contracte. Es considera causa de força major els fets imprevisibles o que previstos, siguin inevitables i irresistibles, aliens a les parts, des del moment en què aquests impossibiliten el compliment de les obligacions del present Contracte de Subministrament. Especialment, si hi ha per part del Comercialitzador, la impossibilitat d'adquirir o fer arribar l'energia elèctrica al Client, per causes no imputables a ell, i també per la intervenció directa o indirecta de tercers.
19.- LEGISLACIÓ I JURISDICCIÓ
Aquest contracte de subministrament es regeix i serà interpretat per la llei espanyola aplicable i, en particular la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric, el Reial decret 1955/200, d'1 de desembre i, si escau, normativa que la substitueixi o modifiqui, així com la resta de normativa de desplegament. Qualsevol discrepància o controvèrsia resultants de la interpretació o execució del present contracte o relacionada amb ell, directament o indirectament, seran sotmesos als jutjats i tribunals corresponents al lloc on radiqui la instal·lació de què és titular del client.
20.- SERVEI D'ATENCIÓ AL CLIENT I VIES DE SOLUCIÓ DE CONFLICTES
20.1.- Per a qüestions relacionades amb aquest contracte, o per a qualsevol incidència o reclamació en relació amb el servei contractat, el Client pot adreçar-se a COMERCIALITZADORA LERSA, SL, de manera presencial a l'oficina comercial definida a les Condicions Particulars; trucant al número de telèfon gratuït 900373259 o enviant un fax a 972703703; o bé podeu adreçar-vos a l'adreça de correu electrònic lersa@lersaenergia.com.
20.2.- En cas de reclamació, de no resoldre's en el termini de (1) mes, o si resolta, no fos estimada, el Client podrà presentar la seva reclamació davant les Oficines de Consum de la Generalitat de Catalunya, als efectes de la tramitació dels serveis de mediació i del sistema arbitral de consum que, si s'escau, s'admet a la informació. Agència Catalana de Consum, trucant al 012 oa través de la seva pàgina web www.consum.cat
20.3.- Per al supòsit que la controvèrsia no se sotmeti a cap entitat de resolució alternativa de litigis en matèria de consum, o que aquestes no resultin de competents per a la resolució del conflicte, el Client que sigui persona física podrà sotmetre la controvèrsia al Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital, quan aquestes controvèrsies es refereixin als seus drets. En aquest cas, el procediment aplicable serà aprovat per Ordre del Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital, sense que en puguin ser objecte les controvèrsies que estiguin regulades per normativa diferent de la de protecció específica dels usuaris finals d'energia elèctrica.
21.- PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL
21.1.- Finalitat del tractament. Als efectes del que disposa la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, i la resta de normativa vigent en matèria de tractament de dades de caràcter personal, el Client queda informat i presta el seu consentiment perquè les seves dades personals siguin tractades sota la responsabilitat del Comercialitzador, autoritzant a aquest a la seva utilització en relació 24/2013, del Sector Elèctric.
21.2.- Cessió de dades. Les vostres dades només seran cedides a tercers per imperatiu legal ia aquelles empreses necessàries per a la prestació del servei.
20.3.- Altres finalitats. El Comercialitzador, sempre amb el seu consentiment, que pot ser revocat en qualsevol moment, pot utilitzar les seves dades per a les finalitats següents:
[ ] Autoritzo que les meves dades personals siguin utilitzades pel Comercialitzador amb fins informatius o comercials.
21.4.- Conservació. Les vostres dades seran conservades seguint la legislació vigent.
21.5.- Drets. El Client queda informat dels seus drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, portabilitat i oposició, si s'escau, respecte de les seves dades personals en els termes previstos a la Llei, podent exercitar aquests drets per escrit, o bé dirigir-se al Delegat de Protecció de Dades, mitjançant carta adreçada a COMERCIALITZADORA LERSA SL, amb domicili3 a domicili3 259.
FORMULARI DE DESISTIMENT
(Només heu d'emplenar i enviar el present formulari si voleu desistir del contracte)
A l'atenció de COMERCIALITZADORA LERSA SL, domiciliada al Carrer Sant Pere nº6 de Ripoll (17500), les dades del qual figuren a les Condicions Particulars del Contracte:
- Per la present us comunic que desisteixo del meu Contracte de Subministrament d'energia elèctrica subscrit amb Comercialitzadora Lersa SL celebrat el passat dia___________________________________________________________________________
– Nom del consumidor i usuari: ________________________________________________________________________
– Domicili del consumidor i usuari: _______________________________________________________________________
– Número de contracte o CUPS _____________________________________________________________________________
– Signatura del consumidor i usuari (només si aquest formulari es presenta en paper):
– Data: _______________________________________________________________________________________________
Carrer de Sant Pere, 3. 17500 Ripoll, Girona
Carrer de Sant Pere, 6. 17500 Ripoll, Girona
Carrer Gobelas, 13 1a planta Moncloa – Aravaca, Madrid
Carrer Ramón Gómez Redondo, 6 Baix. 02006 Albacete
Carrer Camaron de la Illa, 9. 41750 Els Molares, Sevilla
Carrer Pilar, 1. 41460 Les Navas de la Concepció, Sevilla
Sor Maria del Cor, 17. 41850 Villamanrique de la Comtessa, Sevilla
Carrer de Sant Pere, 3. 17500 Ripoll, Girona
Carrer de Sant Pere, 6. 17500 Ripoll, Girona
Avinguda de Guadalajara, 68, nau 3. 19110 Mondéjar, Guadalajara